2016 m. vasario – birželio mėnesiais Panemunės bibliotekoje buvo organizuojami neformaliojo švietimo užsiėmimai pagal programą „Knygos improvizacijos teatras“. Užsiėmimai vyko vieną kartą savaitėje, juos lankė 17 vaikų nuo 7 iki 13 metų. Vaikų užimtumui organizuoti sudarytas teminis būrelio „Gilės televizorius“ veiklos planas, kurį puikiai pavyko įgyvendinti.
Vaikai noriai ir gausiai lankė būrelį. Beveik kiekvieno užsiėmimo pradžioje vyko garsiniai skaitymai. Tokia veikla skatina vaikų garsinio skaitymo įgūdžius, gebėjimą intonuoti, pasitikėjimą savimi. Keletą kūrinėlių (lietuvių liaudies pasaka „Eglė žalčių karalienė“, Just. Marcinkevičius „Grybų karas“, „Voro vestuvės“) vaikai improvizavo be pasirengimo, patys pasirinkdami vaidmenis bei patys susikurdami vaidybinę aplinką iš bibliotekoje esančių reikmenų. Tokie pasirodymai labai tinkami stebėti ir pastebėti kai kurių vaikų gebėjimus, trūkumus, socialinę vaikų patirtį. Perskaityti kūriniai būdavo aptariami bandant įžvelgti edukacinę prasmę, vyko diskusijos apie veikėjų elgesį įvairių situacijų metu.
Būrelio nariai ne tik žingeidūs, bet ir labai judrūs. Puiki bibliotekos erdvei, taip pat lauko aplinka leido vaikams daug improvizuoti, organizuoti norimus žaidimus. Išradingai panaudota lauko scena repeticijoms, judriems žaidimams, socialinei-meninei akcijai „Žemė ir kūryba“, kurios metu buvo kuriamos mandalos iš gamtinių medžiagų.
Vaikai patyrė ir režisūrinio darbo „skonį“: lietuvių liaudies pasakai „Eglė žalčių karalienė“ visi drauge rašė scenarijų. Vaikai suvokė kūrinio teksto keitimo svarbą, norint jį paversti grynu produktu, perkeliant iš teksto į veiksmą. Taip pat išbandė įvairius lėlių gamybos būdus, įgydami ne tik patirties, bet ir papuošdami bibliotekos erdves pačių pagamintais pasakų personažais.
Daug puikių emocijų, taip pat jaudulio ir nerimo, sukėlė pasirodymas vaikų knygos šventės „Knygos skraidina svajones“ metu. Jaudulys laukiant kitokio žiūrovo, noras pasirodyti gerai dar labiau vienijo vaikus, jautėsi komandinis darbas ir bendros atsakomybės turėjimas. Tai puiki socialinė patirtis, kuri labai svarbi vaiko raidos vystymuisi.
Bene smagiausias momentas, kuris ir užbaigė antrojo pusmečio darbą – apsilankymas Kauno miesto Maironio Vaikų literatūros muziejuje. Čia vaikai dalyvavo edukacinėje valandėlėje „Šmurkšt atgal į pasaką“, kurios metu galėjo pavirsti lietuviškos pasakos personažais persirengdami neregėto grožio kostiumais, skaitė ištraukas, vaidino, džiaugėsi buvimu čia ir dabar.
Stebint vaikų elgesį, bendravimą antroje užsiėmimų ciklo dalyje atsiskleidė jų asmenybės, polinkiai, gebėjimas atlikti reikiamą užduotį, vaidmenį. Pripratus prie erdvės, dingo santūrumas, suaktyvėjo saviraiška. Po daugelio repeticijų vaikai išmoko garsiai, aiškiai, neskubant ir išraiškingai sakyti tekstą, kalbėjimą derinti su vaidyba; paaiškėjo, kad epizodinį vaidmenį vaidinantys personažai taip pat yra labai svarbūs, jie kuria spektaklio foną, neretai perteikia kūrinio nuotaiką, įvykių eigą, svarbą. Labai svarbus momentas – vaikai išmoko būti ir veikti kartu, priimti bendrus sprendimus, kurie ne visiems patikdavo. Įgijo komandinio darbo įgūdžių. Visa ši įgyta patirtis labai svarbi augančio žmogaus asmenybės formavimuisi.