2016 m. sausio 26 d. 15 val. Kauno pedagogų kvalifikacijos centre vyko metodinis renginys, skirtas miesto informacinių technologijų mokytojams – „Informacinių technologijų dalyko priemonės ir metodai kūrybiškumui ugdyti“. Iš viso buvo pristatyti aštuoni pranešimai apie informacinių technologijų kūrybišką pritaikymą moksleiviams pamokų ir neformalaus ugdymo užsiėmimų metu.
Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnazijos informacinių technologijų mokytoja Jolanta Lukočienė susirinkusiems pedagogams pristatė naują, inovatyvų ir veržlų projektą – „Ateities laboratorija 3D“. Kiekvieną ketvirtadienį į Kauno miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešosios bibliotekoje (Jaunimo, meno ir muzikos skyriuje) įsikūrusią laboratoriją renkasi 14–19 metų moksleiviai. Iš įvairių Kauno mokyklų atrinkti dešimt jaunuolių užsiėmimų metu supažindinami su programinėmis įrangomis – „SolidWorks“ ir „Arduino“. Jų dėka galima sukurti ir atspausdinti įvairių objektų 3D maketus. Nors dirbti šiomis programomis nėra lengva, tačiau susirinkusi moksleivių grupė – motyvuota ir norinti išmokti kuo daugiau. Nors kol kas įkurtoje laboratorijoje – nepamatysime nei vienos mergaitės, tačiau tikimasi, kad ateityje jų įsitrauks daugiau. J. Lukočiėnė, pati būdama viena iš projekto mentorių, džiaugėsi, kad naujausiomis informacinių technologijų paslaptimis, kūrybinėmis idėjomis ir patirtimi su jaunuoliais dalinasi profesionali lektorių komanda – net šeši bibliotekos darbuotojai ir VšĮ „Robotikos mokyklos“ atstovai. Projekte kaip mentorė taip pat dalyvauja ir Kauno Jėzuitų gimnazijos pedagogė Agnė Ramanauskaitė.
Daugumos renginyje dalyvavusių lektorių teigimu – informacinių technologijų pamokos ateityje turėtų prasidėti jau pradinėse klasėse. Augant šios srities specialistų poreikiui, jos įgys vis didesnę reikšmę. Jau dabar mokytojai pastebi augantį moksleivių susidomėjimą neformalaus ugdymo užsiėmimais, kuriame integruojamos naujausios technologijos, pavyzdžiui – robotika. Kaip juokavo, viena iš mokytojų – robotai turėtų tapti kiekvieno iš mūsų draugais ir pagalbininkas, o ne konkurentais. Tokie būreliai tampa vis populiaresni ne tik tarp berniukų, bet ir mergaičių. Ne vienas mokytojas pripažino – kartais visiems norintiems net neužtenka vietų. Neretai jų metu skirtas įvairias kūrybines užduotis moksleiviai su užsidegimu tęsia ir namuose. Be to, kūrybiškos informacinių technologijų pamokos ir projektai – moksleiviams suteikia ne tik teorinių ir praktinių žinių, bet ir moko draugiškos konkurencijos ir darbo komandoje įgūdžių, lavina vaizduotę bei ugdo atsakomybę. Todėl visus, norinčius dalyvauti projekte „Ateities laboratorija 3D“, kviečiame registruotis į mokymus iki vasario 3 d. Pirmasis užsiėmimas laukia jau vasario 10 d. 15 val. Išsamesnė informacija tel. (8 657) 55755 arba el. paštu ruta.gavene@kaunas.mvb.lt