Smagumo geno paieškos

2018-06-29

Kauno apskrities viešoji biblioteka vykdo projekto „Smagumogenas“ mokymus žaidybinimo tema, kuriuose kartu su Kauno regiono bibliotekų specialistais bando atsakyti į klausimus: kas yra žaidybinimas? Kaip jį taikant nuobodžius dalykus paversti smagiais? Ar žaidybinimas gali būti pritaikytas tobulinant bibliotekų paslaugas?

Žaidybinimas – tai žaidimų elementų ir žaidybinio mąstymo (žaidimo mechanikos) naudojimas ne žaidimo kontekste, siekiant skatinti pageidaujamą žmonių elgesį. Žaidybinimas motyvavimo tikslais populiarėja ir versle, ir privačiame sektoriuje.

Pavyzdžiui, kolegos iš Huddersfield universiteto bibliotekos, siekdami aktyvinti naudojimąsi bibliotekos paslaugomis, sukūrė virtualią sistemą „Lemon tree“, kurioje vartotojai galėjo rinkti taškus ar specialius ženklelius.

Daugiau įžvalgų apie žaidybinimo taikymą Huddersfield universiteto bibliotekoje galite rasti: https://www.youtube.com/watch?time_continue=905&v=Az95kR-BY5U.

Dar keletas žaidybinimo pavyzdžių:

– kaip per trumpą laiką 2 kartus padidinti surenkamos taros kiekį https://www.youtube.com/watch?v=zSiHjMU-MUo;

– kaip paskatinti žmones rinktis laiptus vietoje eskalatoriaus https://www.youtube.com/watch?v=SByymar3bds;

– kaip smagiai praleisti laiką prie pėsčiųjų perėjos, laukiant žalio šviesoforo signalo https://www.youtube.com/watch?v=EafbxOrhL8k

Mes jau kuriame planus, kaip taikant žaidybinimą padaryti bibliotekas įdomesnes. Jei žaidybinimas domina ir Tave, rekomenduojame puikią Kevin Werbach ir Dan Hunter knygą „Pergalės technika“.

 

LRKM logo LT visi-01LTK_Logotipas

 

 

Grįžti atgal